سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه یاران سفر کردند و رفتند / خدایا نوبتم پس کــی می آید ...
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما

دست از طلب بر ندارم تا کام من برآید یا تن رسد به جانان و یا جان ز تن برآید
نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
لوگوی وب
بوی شهادت
دیگر امکانات
مطالب اخیر وبگاه

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین ، والصلاه و السلام علی سیدنا محمد واله الطاهرین علیهم السلام

روز ها می گذرد و عمر انسان به سرعت سپری می شود ، نسلها بعد از نسلها پدید می آیند و شاهد وقایع مان خود هستند . تا حدودی هم ، غافل از احوال گذشتگان ، هیچ کدام نمی دانند که در گذشته های نه چندان دور ، چه دلیر مردان و چه  شیر زنانی در این مرز و بوم ، برای حفظ و حراست از سرزمین مادری شان و برای پاسداری از دین مقدس و مبین اسلام و انقلاب اسلامی چه زحماتی را متحمل گشته اند و چگونه در برابر همه کفر و استکبار با دست خالی استقامت کرده اند . اینک تا نسل گذشته ، آنچه را که خود دیده اند به آیندگان نگویند یا ننویسند ، دیگر تاریخ باقی نمی ماند .

بدین جهت ما نیز بر آن شدیم ، تا قطره ای از اقیانوس بیکران استقامت و ایثارگری و از جان گذشتگی مردم غیور و جوانمردان بی ادعای آن روزگار را ، در مقابل تجاوزات نا جوانمردانه و کینه توزانه دشمن ، هر چند بصورت گزارشی کوتاه به نسلهای جدید و آینده برسانیم . تا رسالت تاریخی خویش را انجام داده باشیم ، در این راستا ، ضمن عرض تبریک پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات غرور آفرین کربلای 5 در 19 سال پیش و با نثار خالصانه ترین درودهای خود به ارواح طیبه شهدای عملیات و عرض ادب و ارادت به بازماندگان جانباز بسیجی و جهادی و آزادگان سرافراز آن عملیات توجه عزیزان را به گزارشی از عملیات کربلای 5 جلب می کنیم بخوانیم و عمل کنیم :

عملیات کربلای 5 در ساعت 30 : 1 بامداد در تاریخ 19 / دی ماه / 1365 با رمز مقدس یا زهرا ( س ) به منظور انهدام ماشینجنگی عراق در استراتژیک ترین نقطه ، در شرق بصره در شلمچه آغاز گردید . منطقه عملیاتی شلمچه از لحاظ جغرافیائی متشکل از دشت وسیع ، باتلاق و نخلستان بود که علاوه بر ?ن رژیم بعث عراق ، آبگرفتگی مصنوعی وسیعی به طول 9 کیلومتر از حدفاصل کانال بزرگ ماهی تا شمالغرب اروندرود به آن افزوده بود . قسمت دیگر از سد دفاعی دشمن در این  منطقه ، ایجاد دژهای بزرگ در چند محور که اکثرا از سنگرهای بتونی تشکیل یافته بود و ایجاد میدان های مین به طور وسیع ، حفر کانال های مصنوعی ، تله های انفجاری، دکل های دیدبانی و نصب بیش از پانزده ردیف سیم خاردار حلقوی و پره های آهنی یا ( خورشیدی ) به عرض 500 متر ، و به طول 9 کیلومتر و برخوردار از تجهیزات بسیار پیشرفته بودند .

رژیم عراق پس از عملیات بیت المقدس در سال 61 در طول خطِ صد کیلومتری فاو تا شلمچه ، قویترین استحکامات نظامی ایجاد کرده بود ، بصره بلحاظ لینکه یکی از مراکز اصلیِ صنعتی و نفتی ، همچنین دومین شهر مهم عراق پس از بغداد محسوب می شد . دشمن از بیم یورش رزمندگان اسلام به بصره ، قویترین نیروهای پدافند خود موسوم به سپاه سوم را بکار گمارده بود . این سپاه متشکل از نیروهای کماندوئیِ « حتین ، القادسیه و الرشید » بود که از پیچیده ترین تجهیزات نظامی ، همانند تانک های 72 T برحوردار بودند .

تا قبل از عملیات والفجر 8 فرماندهی این سپاه به عهده ماهر عبدالرشید بود که بعد از شکست سخت نیروهای عراقی ، در منطقه فاو از سپاه اسلام ، این فرد به فرماندهی سپاه هفتم منصوب گردید .

اما بدلیل اهمیت استراتژیک منطقه شلمچه ، صدام شخصا سرلشکر البداوی را به فرماندهی سپاه سوم منصوب کرد . دشمن با بکارگیری پیچیده ترین تجربیات نظامی ِ شرق و غرب ، و با استقرار خود در منطقه ، حداکثر توان خود را جهت سد کردن پیشرویِ نیروهای اسلام بکار گرفته بود و آن منطقه را بعنوان یکی از بزرگترین دژهای تسخیر ناپذیر خود ، در طول نوار مرزی ثبت کرده بود . استحکاماتی که رژیم عراق در این منطقه بر پا کرده بود در نوع خود غیز قابل عبور تلقی می شد و حکام بغداد تبلیغات وسیعی را پس از اخداث این تاسیسات براه انداخته بودند .

تلویزیون عراق با نشان دادن حضور گسترده نیروهای خود و مستشاران آمریکائی در منطقه ، قدرت خود را به رخ دنیا می کشید و می خواست با غیر قابل نفوذ نشان دادن آن ، روحیه رزمندگان اسلام را تضعیف کند . علاوه بر تمامی آن موانع ، دشمن بعثی صهیونیستی اقدام به احداث خاکریزهای مثلثی و هلالی شکل و همچنین دیوارهای بتنی نموده بود که با سیم های آرماتور اسکلت بندی و محکم شده بودند .

اما تمام اینها در مقابل اراده پولادین رزمندگان اسلام و تخریبچیان غواص عاشق امام ، ناچیز بود . رزمندگان سپاه توحید با چنان شهامت و مهارت و ایثارگری اقدام به گشودن آن معابر نمودند که تحصین همگان را برانگیخت و آن استحکامات چنان در هم شکسته شد که سپاه سوم عراق همانند سپاه هفتم ، در والفجر 8 ، بدست دلاوران اسلام به غضب الهی گرفتار شدند .

با در هم کوبیده شدن تیپ های این سپاه ، سرانجامی همچون دیگر مزدوران بعثی را یافتند . سقوط استحکامات متعدد سپاه سوم در منطقه شلمچه ، یکی از عجیب ترین و بی سابقه ترین پدیده های نظامی بود که نیرو های سپاه اسلام با عنایت الهی موفق به خلق آن گشتند . فاصله کوتاه زمانی بین عملیات کربلای چهر و کربلای پنج ، تقریبا با فاصله ( 14 روز ) ، با برخورداری از رزم بی امان لبیک گویان خمینی کبیر ( ره ) در شبو روز ، با همکاری مراکز توپخانه ، هوانیروز و نیروهای زمینی سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ، در کنار فعالیت های گسترده و بی وقفه جهاد گران حماسه ساز و سنگر سازان بی سنگر در احداث انواع سنگر و خاکریز ، در زیر شدیدترین آتش دشمن ، از ویژگیهای مهم این عملیات بود .

گرچه در میان اهداف عملیات کربلای 5 ، آزاد سازی بصره به چشم  نمی خورد ، ولی با نزدیک شدن سپاه اسلام به بصره و استقرار آنها در پانصد متری پتروشیمی بصره ، این شهر عملا به یک شهر جنگ زده مبدل گشته بود . همه افتخارات و پیروزیهای بدست آمده از الطاف خفیه الهی و عنایات ویژه حضرت بقیه الله العظم ارواحنا له الفدا و رهبری مدبرانه و حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و با مقاومت و از جان گذشتگی امت شهید پرور ایران اسلامی می باشد . والسلام

در آخر نتایج کلی عملیات کربلای 5 رو می نویسم :

تعداد کشته و زخمی دشمن : 44700 نفر

تعداد اسیر گرفته شده از دشمن : 2550 نفر

تعداد انهدام تانک و نفربر دشمن :700 دستگاه

تعداد خودروهای سوخته دشمن : 1500 دستگاه

سرنگونی هواپیماهای پیشرفته : 72 فروند

به غنیمت گرفتن تانک و خودرو : 720 دستگاه

آزاد سازی 155 کیلومتر مربع از اراضی جمهوری اسلامی ، تصرف جزایر مهم و استراتژیک بوارین و ام الطویل و شهرک دوئیجی عراق .

« نصر من الله و فتح قریب و بشرالمومنین »

به روح پاک شهیدان اجماعا صلوات ...

 




نویسنده تخریبچی در چهارشنبه 87/4/5 | نظر

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
برچسب‌ها
طراح قالب
ثامن تم